Experiență de client în microfinanțare
Piața financiară modernă din România se dezvoltă rapid. Sectorul microcreditelor devine din ce în ce mai popular și mai solicitat din mai multe motive. Nu toată lumea din țară are acces la credite bancare. Atunci când se aplică la IFM-uri, există mai multe șanse de a obține bani urgent cu un pachet minim de documente.
Cererea generează ofertă și astăzi în România există multe organizații care emit microcredite. Apare concurența, pe fondul căreia companiile încearcă să îmbunătățească calitatea serviciilor și să ofere condiții mai confortabile de înregistrare și primire a fondurilor. Un client mulțumit nu numai că revine pentru mai multe servicii, dar și recomandă compania prietenilor săi. Prin urmare, merită să analizăm mai în detaliu modul în care se poate îmbunătăți experiența clienților în cadrul IFM și care sunt cele mai eficiente canale de comunicare cu clienții.
Importanța experienței clientului în microfinanțare
O experiență pozitivă de interacțiune cu o societate de microfinanțare contribuie la creșterea loialității clienților și la consolidarea relațiilor pe termen lung. După ce a apreciat avantajele unei anumite organizații, împrumutatul va apela la aceasta data viitoare. Prin urmare, IFM-urile depun toate eforturile nu numai pentru a obține, ci și pentru a păstra clienții. La urma urmei, este mai puțin probabil ca împrumutații mulțumiți să treacă la concurenți.
După o cooperare pozitivă, clienții lasă recenzii bune. Acestea formează reputația și ratingul companiei. Potrivit acestora, noii candidați pentru un împrumut sunt determinați cu alegerea. Acest lucru contribuie la atragerea mai multor persoane pentru fonduri și, ca urmare, la creșterea profiturilor.
Modalități de îmbunătățire a experienței clienților în cadrul organizațiilor de microfinanțare
Pentru a crește baza de clienți, IFM-urile progresive utilizează mai multe metode de personalizare a serviciilor:
Segmentarea publicului țintă. Este necesar să se împartă clienții în grupuri în funcție de diverse criterii. Acestea pot fi vârsta, venitul, istoricul plăților. În funcție de categorie, sunt dezvoltate produse individuale care vor fi de interes pentru acest anumit grup.
Suport pentru comunicare. Puteți utiliza datele clienților existenți pentru a trimite mesaje și oferte specifice. Acestea pot fi trimise atât împrumutaților existenți, cât și noilor clienți potențiali.
Abordare personalizată. Tuturor le place să se simtă speciali. Acest lucru presupune să vă adresați clientului pe nume, să acordați atenție nevoilor și problemelor sale.
Dar acestea nu sunt toate măsurile pe care le iau IFM-urile pentru a face experiența clienților cât mai pozitivă posibil.
Moduri de interacțiune
Cu cât sunt mai multe canale de comunicare cu compania, cu atât mai mare este raza de acțiune a publicului. Acest lucru necesită nu numai birouri fizice, ci și o prezență obligatorie pe internet. De exemplu, multe IFM avansate din România își creează propriile site-uri web și aplicații pentru smartphone. Acestea vă permit să solicitați și să primiți fonduri din confortul casei dvs. în orice locație.
Microîmprumuturile se referă la obținerea rapidă a fondurilor atunci când aveți nevoie de ele aici și acum. Acesta este motivul pentru care eficiența procesării cererilor este atât de importantă. Este necesar să se optimizeze toate procesele, să se automatizeze sistemul, astfel încât obținerea unui împrumut să fie cât mai ușoară și mai rapidă.
Conștientizarea populației cu privire la serviciile lor este la fel de importantă. Utilizarea adecvată a instrumentelor de marketing nu se referă doar la publicitate, ci și la accesul la informații complete și actualizate despre produsele și serviciile IFM.
Transparența activității
Acele organizații care își prețuiesc reputația nu vor induce în eroare clienții. Termenii și condițiile clare de creditare inspiră încredere. Acest lucru presupune furnizarea de informații clare și ușor de înțeles cu privire la ratele dobânzilor, comisioane și alte condiții de creditare.
O IFM bună este deschisă și sinceră cu publicul. Există întotdeauna vești pozitive de împărtășit cu potențialii consumatori. În același timp, nu trebuie să inventați nimic. Acum toată lumea poate verifica exactitatea informațiilor. Iată alți factori importanți pentru o experiență pozitivă a clienților:
Confidențialitatea - protecția fiabilă a datelor personale ale clienților.
Competența angajaților - abilitățile personalului de comunicare eficientă cu clienții și de rezolvare a problemelor.
Promptitudinea răspunsurilor - consultări profesionale.
Abordarea individuală a rezolvării problemelor - efortul de a găsi un compromis.
În România, microcreditele sunt apreciate pentru accesibilitatea lor, rapiditatea și ușurința de procesare. Este ceea ce ar trebui să urmărească toate IFM-urile care se respectă.
Care sunt cele mai eficiente canale de comunicare cu clienții?
Când vine vorba de modalitățile de comunicare cu clientul, cele mai eficiente sunt:
Aplicații mobile - permit împrumutaților să își gestioneze conturile, să solicite împrumuturi și să primească consiliere oricând și oriunde.
Site-urile web - ar trebui să fie ușor de utilizat, informative și accesibile de pe o varietate de dispozitive.
Social media - permit interacțiunea în timp real cu clienții, răspunsul la întrebări și primirea de feedback.
Telefonul - rămâne unul dintre cele mai comune canale de comunicare pentru consiliere.
Mesageri - permit nu numai comunicarea rapidă și convenabilă cu clienții, ci și crearea de chatbots, cu răspunsuri automate.
Buletinele informative prin e-mail nu sunt mai puțin eficiente. Acestea vă permit să informați clienții cu privire la produse noi, promoții și modificări ale condițiilor de creditare și să le reamintiți de efectuarea plăților.